Monday, December 15, 2008

BUAT BAIK DAN BUAT JAHAT ADALAH BERJANGKIT

Bacalah tulisan abang angkat ku ini...menarik. Beliau adalah guruku semenjak form 1 di Sarawak...dan keluarganya menjadi keluargaku semenjak form 4 di KIK hinggalah kini. Mereka sebahagian ahli keluarga besarku. Kini beliau pensyarah Komunikasi di UPM..terkenal dgn panggilan pak Ngah...tapi aku panggil dia abang setelah bertahun2 dia ku panggil cikgu...bahkan dia cikgu dan abangku..dunia akhirat. banyak jasa dan pengaruhnya padaku... kebaikannya mengadik angkatkan aku dan membiayai aku sekolah ke KIK, satu tradisi yang berjangkit kini padaku...terima kasih abang sekeluarga..Banyak sangat yang aku nak cerita pasal dia...kerana dia dan keluarganya sangat istimewa...dulu aku tak reti tumbuk cili, tapi kini aku dah boleh masak untuk kenduri kahwin di kpg. Mudahan adik-adik angkat dan anak-anak angkatku belajar menghargai kebaikan orang dengan memanjangkan kebaikan tersebut pada orang lain...'sayang' lebih berharga dari 'wang'.

baca disini: http://visualvivid.blogspot.com/2008/11/empati.html

Moga Allah rahmati AlMarhum Haji Abdul Hamid dan Almarhumah Hajjah Juwairiah dan menempatkan mereka bersama-sama para Nabi dan Rasul di sana....

0 comments: